mellan vakna & somna

Kloka ord från barn

Kategori: Diverse

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?
- Du måste hitta någon som tycker om samma saker. Om du till exempel tycker om sport, ska hon tycka om att du tycker om sport, och ge dig chips under tiden. /Emil 10 år.

Vad gör de flesta personer på en träff?
- På den första träffen ljuger de bara för varandra, och det brukar vanligtvis få dem så intresserade att det blir en andra träff. /Ola 10 år.

När är det okej att kyssa någon?
- Det är aldrig okej att kyssa en pojke, de bara dreglar över en. Det är därför jag slutade. /Jeanette 10 år.

Är det bättre att vara singel eller vara gift?
- Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem. /Anna 9 år.
- Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel. /Adam 7 år.


Visst är det fantastiskt kul. =)

Kommentarer

  • Petra säger:

    Tänk om de förstod hur förståndiga de är. Tänk vad barn reflekterar över verkligheten på ett sätt som bara barn kan, åsså är de ärliga.

    2006-10-31 | 19:12:31
    Bloggadress: http://petrisens.blogg.se
  • jess säger:

    hahaha! dom är så skönt, så ärliga och har sååååå rätt. man kanske ska gå ner på ett barns nivå... hehe. kram

    2006-11-01 | 08:18:27
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se
  • lina säger:

    haha så sjukt insiktsfulla o kloka :)

    2006-11-07 | 14:41:24

Kommentera inlägget här: