mellan vakna & somna

Alla är sjuka

Kategori: Diverse

Förkylningen verkar ha blommat ut. Snörvel och snor i hela systemet. Vill inte. Förbaskat tråkigt att vara sjuk.

Min farmor är också sjuk. Det är jobbigt. Hon är 85. Det är ganska allvarligt när en 85-åring har 39 graders feber. När farmor får feber så slutar hennes hjärna helt att fungera. Så har det varit i flera år. Hon kan inte gå och har ingen koll på nånting. Riktigt jobbigt för farfar som så gärna vill ta hand om henne. De är så söta. Innan har farmor sovit på nedervåningen när hon varit sjuk, men nu i veckan har de flyttat ner dubbelsängen så att de båda sover nere. Det är svårt att förklara. Men hon betyder verkligen allt för honom, och han för henne.

Därför är det så jobbigt att höra att farmor gråtit idag när mamma o pappa var där. Hon grät för att hon kände att hon inte orkade göra något för att hjälpa till. Hon orkar inte laga middag till dem längre, det var nog det hon kände var värst. Nu ska de i varje fall skaffa sig lite hjälp från hemtjänsten. Fast farfar är mycket bestämd med att han ska fortsätta städa. =)

Fast usch va jobbigt det känns. De är ju så gamla.

well, well...
Min bil är också sjuk förresten. Eller på väg att bli i varje fall. Behöver tydligen en ny drivrem. Jag känner snart att jag hellre lämnar in mig själv på service...full service...

Adios!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: