mellan vakna & somna

en smula strandad...

Kategori: Diverse

Solen skiner från en klarblå himmel. Mitt kontor ligger på skuggsidan. Det är jag väldigt glad för. På andra sidan huset står fönstren på vid gavel, fläktarna går för högtryck och svetten lackar.

Telenor har strömavbrott i sin server. Så jag är en smula strandad. Vår växel påverkas nämligen av detta och jag får bara trevlig upptagetton när jag ska försöka ringa. Kanske blir en långlunch idag då.

Bilen är förresten frisk nu. Hurra. Det hjälpte att åka dit och skälla. Fast attans va trist det är att det kostar pengar också. Hoppas nu att hon håller ihop ett bra tag till. Annars är det ännu tristare.

Planerar morgondagens grillkväll med jobbet. Ska ordna mat till 12 personer imorgon. ho. Men det går nog alldeles säkert bra. Så funkar det ofta här, att om man kommer med en bra idé - i det här fallet grillspett - så åker man ofta på att genomföra den också...

En vecka kvar till besked om jobbet. En och en halv vecka kvar till midsommar och sedan tre veckors betald semester. Livet på en pinne det.

Nu får jag väl försöka sysselsätta mig lite. Har ju ett gäng texter att skriva egentligen, men jag förnekar det...in i det längsta...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: