mellan vakna & somna

"Vi har varit på safari..."

Kategori: Diverse

Är trött trött trött efter helgens minst sagt festliga aktiviteter. Killebom- sölvesborgs egen stadsfestival - lockar verkligen ut alla möjliga människor ur sina hålor.

Mitt i fredagens vimmel träffar jag min gamla barndomsbästis. Vi har inte pratat med varandra på minst fem år. Men nu var det plötsligt hur trevligt som helst. Jag var i chock resten av kvällen. Kanske därför det gick som det gick....=)

Nåja, blev i varje fall en fika med ovan nämda ex-bästis på lördagen. I en och en halv timme satt vi helt fredligt sida vid sida och hade det hur bra som helst. Det är jag fortfarande i chock över. På kvällen var det födelse- och examensfest ett par gator upp. Helt sjukt roligt. Verkligen längesedan vi skrattade så mycket. Extra roligt eftersom allt vi skrattade åt var saker som vi själva gjort eller varit med om. haha.

En tur ner till city. Öl i öltälten och en toast som avslutning hos vännerna på glassbåten. Efter det en barfotapromenad i gryningen, genom skogen och hem.

Men, innan på kvällen blev det en mindre släktträff mitt i stan. Moster gastar att de precis varit på safari. Jaså, säger jag och frågar naturligtvis var. I biblioteksparken, svarar moster. Det var hon och min mamma som, när de satt bakom varsin buske och kissade och nästan blev upptäckta, som kommit på denna briljanta idé. Vi är på safari, akta er för lejonen...Jösses vad jag skrattade. Bättre blir det när morbror hoppar fram och gastar att han har köpt hund och halar fram en nalle-hund...ja, vad ska man säga.

Nu är det en vecka kvar på semestern. Känns som jag varit ledig i en evighet. Imorgon är det nog dags att styra kosan hem till lägenheten igen.

Nu är det final och ciao ciao Italia!

Kommentarer

  • Petra säger:

    Släkten är alltid värst eller vad säger man? Hur lång semester har du kvar nu?

    2006-07-10 | 19:50:50

Kommentera inlägget här: