mellan vakna & somna

Spektakulärt

Kategori: Diverse

Vilken vecka. Förra veckan gick i absurt högt tempo. Massa körsång. Massa jobb. Massa tidiga mornar. Nu är det ny vecka och jag är beredd att ta en semesterdag för att få sova.

Helgen var ultraintensiv. Men bra.
Skjutsade vännen till tentan i Kalmar tidigt tidigt i lördags. Passade på att hänga hemma hos henriken och familjen. Härligt. Passade även på att fika på Kullzenska med theresen och rebeccahn som visst också var på besök. Åkte till Ikea och köpte nödvändiga onödiga saker.

Åkte hem. Pratade med världens bästa. Åkte till Telenor Arena Karlskrona. Köade, köade och köade. Drack skumpa och minglade. Köade lite till. Hämtade kall mat på julbordet. Tittade på en spektakulär show med Joe Labero och Robert Wells. Köade lite till. Åkte hem. Satte upp julstjärnorna mitt i natten. Sov.

I söndags var jag parkeringsvakt i neongul reflexväst. Pekade med armen så att jag fick träningsvärk. Pratade i walkie-talkie. Tände brasa och släckte eld.

Igår var det avdelningskonferens. Spektakulärt god mat hela dagen. Hinderbana på vinden när man väl kom hem. Hittade en adventsljusstake under ett duschdraperi efter att ha klättrat över en soffa och hängt över ett gäng flyttlådor.

Idag ska jag sitta i min soffa. Under en filt. Titta på Grey's anatomy. Och inget mer än så. Det ska bli fantastiskt.

Hasta luego amigos!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: