mellan vakna & somna

Äventyr på E22an

Kategori: Diverse

Gode himmel vilken kväll det var igår.
Fotboll hela kvällen som avslutas med ett mastigt bråk, inom laget. Spännande. Det klampades och smälldes i dörrar och diskuterades. Märkligt.

Nåja. Sätter oss i varje fall i bilen för att åka hemåt. Kommer halvvägs. Då lägger min bil av. Den totaldör. Vilket ju betyder att bromsarna inte fungerar (senare kom jag på att rattlåset hade kunnat gå in också - rätt glad att jag inte kom på det då). Just på den sträckan där bilen väljer att lägga av är det enfiligt. Vilket ju betyder att det inte direkt var läge att stanna just där. Men var sjutton skulle jag stanna?! Rullar omkring lite och hittar till slut ett hål i vajerräcket. Gör någon slags fickparkering i 30 km/h och då inser jag att bromsarna inte funkar. Handbromsen. Hyfsat glad att jag ändå lyckades få ner farten så mycket...

Ringer efter diverse hjälp. Och några i laget som kom efter oss åker för att köpa en bogserlina. För det hade jag ju naturligtvis inte i bilen. (kan heller inte öppna bagageluckan så jag klättrade dit genom baksätet för att få fram varningstriangeln...) Undertiden som vi väntar på bogserlinan kommer vi på att vi ju måste backa bilen för att de ska kunna komma in framför. M knuffar och jag rattar (rattlåset går in). Efter lite rullande tycker jag att jag ju ändå borde försöka starta bilen. Och då startar den!!! Utan problem. Inte ett spår av det äventyr vi haft några minuter tidigare. Inga varningslampor lyser. Den låter inte konstigt. Den luktar inte. Vilket skämt. Kör utan problem hem till Karlskrona.

Väljer dock att parkera den på verkstaden direkt (jag är ju stammis där) Verkstadsnissen var ett levande frågetecken idag när jag var där och förklarade. Kan bli spännande.

Kan vara en ispropp i tanken. Kan vara något helt annat. Kan bli stående på E22an igen imorn när jag ska hem och fira jul...

Det sjukaste av allt. Under den timmen vi stod vid sidan av vägen var det inte en kotte som saktade in eller ens hade en tanke på att stanna...

Julgranen är pyntad i fikarummet.
Snart 11 dagars semester!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Åååh stackars! Strandad på en mörk väg, usch!

    2006-12-20 | 22:26:14
  • Petra säger:

    Vilket äventyr!

    2006-12-20 | 22:54:40
  • jess säger:

    hahahaaaa jag tycker det var roligt. stackars dig såklart. men ändå, humor att den startade igen. bilar verkar vara ett annorlunda väsen. som barn ungefär. ibland bara vägrar de!? God jul tjejen!

    2006-12-21 | 08:07:16
    Bloggadress: http://fialin.blogg.se

Kommentera inlägget här: